måndag 2 september 2013

Glimtar från Kina

För ungefär ett år sen var jag på en fantastisk resa i Kina. Vi började i Shanghai, fortsatte till Jiangxiprovinsen och städerna Nanchang och Guangchang. Därefter var vi i Peking ett tag för att till slut tillbringa ca en vecka i Guangxiprovinsen i städerna Guilin, Yangshuo och Nanning. Totalt var vi i Kina i två veckor. 

Denna resa var något av det mest fantastiska jag gjort i mitt liv. På kvällarna var jag helt slut av alla intryck. Det var massor av folk, fantastiska vyer, höga hus, vackra saker, god mat mm mm.

Vi tog en massa foton som ännu inte är sorterade. Minneskorten är inlåsta i bankfacket. Alla bilder är sparade på datorn och på en extern hårddisk också. Jag har bara inte riktigt orkat ta tag i de ca 6000 bilderna.

Några foton finns iallafall lätt tillgängliga i min telefon. Tur det!

Här kommer ett litet smakprov.

  
    Shanghai by night.






    Marknad i Guangchang.



    En kärra med bambuskott.



   Täcke på vädring.



    Och så till sist en stilig skurmopp.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar