måndag 10 juli 2017

Bingsjöstämman

En av sommarens höjdpunkter infaller första onsdagen i juli. Då är det dags för Bingsjöstämman. 
Här kommer några foton från denna trevliga dag som vi tillbringade i goda vänners lag. 



   Hanna hemma, före avfärd. 


    Hann med att sy några stygn på 
    vägen dit i bilen. 


    Dagen till ära hade jag med mig min 
    lilla näverkunt. 


    En samling Bodakullor, alla iklädda 
    underkjolar. Jag och Hanna längst 
    till vänster. 


    Och så bakifrån. 


    Bingsjökvällen var fantastisk, som
    alltid. 


    Bingsjö kapell. 


    Bingsjö kapell. 


    I vimlet träffade jag på Flodaros, min 
    kära vän Anna- Karin med sina 
    vackra påsöm- ärmar. 


    I samspråk i kvällssolen. 


    Boda spelmanslag. 


    Boda spelmanslag. 



    
























1 kommentar:

  1. Lite magi en sådan dag när gammalt och nytt möts.Hantverk och mobiltelefoner i en underbar mix liksom folkmusik,dans och gemenskap.En dag att längta till.Ha en fin sommar

    SvaraRadera