lördag 30 november 2013

Gott och blandat och någon julklapp

Igår bestämde jag mig för att sätta igång på riktigt med julklappstillverkningen. Hittills har jag bara haft lite lösa planer, nu måste detta struktureras upp. Det är inte så många dagar kvar.

Tittade i tygskåpen i vardagsrummet för att få inspiration. Där bor också alla tigrarna från Kina och en del andra godbitar såsom dockor, barnmössor och några små tygdjur.




Tog en titt på min anslagstavla för att se om det ger nåt. Denna är nog en av de bästa inredningsdetalerna i vårt hem, iallafall enligt mig. Den är klädd med gamla handdukar och dukar och sitter invid mitt arbetsbord i vardagsrummet. Där sätter jag upp fina bilder, pågående broderier, härliga tygbitar och annat viktigt. 




Invid soffan finns ett annat inspirationsställe, den trevliga knopplisten med 13! knoppar att hänga saker på. En dröm för en samlare som vill se alla sina små påsar, fina nyckelringar, hängen med tofsar, halsband och annat smått och gott. 







Efter att ha tittat på allt detta tycker man att det borde kunnat komma igång, skapandet. På sätt och vis gjorde det väl det. Jag fortsatte på en kudde som jag påbörjade tidigare i höst. Under tiden funderade jag på vad mer som ska tillverkas före jul.

Så här ser kudden ut nu: Den ska bli 40 x 40 cm tror jag.



Avslutar detta inlägg med en glimt från min skål med tyg, garn och lite påbörjat. 

Trevlig första advent på er!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar