söndag 25 augusti 2013

Lagningar

Bland de kläder jag äger har jag vissa som är mina verkliga favoriter. Dem har jag använt och använt dag ut och dag in. 

För att ha dem kvar ett bra tag till och kunna använda dem så länge som möjligt så lagar jag dem. Ibland lagar jag lagningarna också. Konststoppning, dvs när man gör osynliga lagningar är inte min grej. Istället gör jag lagningar som syns och passar på att dekorera dem lite extra. Jag tycker om när det syns att det är väl använt.

Om jag någon gång skulle spilla och sedan inte får bort fläcken tar jag också tillfället i akt att sätta dit ett litet broderi. För att det ska planerat ut går det bra att sy dit några fler små blommor eller vad det nu blir för dekor.

    
    En älskad ylletröja.




    Ett par gamla jeans med lapp på lapp och stygn vid stygn.





 
    Till sist en bomullskofta med lagningar och dekorationer på fläckar.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar