måndag 19 augusti 2013

Yllebroderi

Vi har nu tillbringat en vecka i stan. Omställningen är ganska stor, mycket folk, en massa ljud och framför allt en helt annan fart. Det går hyfsat att klara av allt detta men jag har varit väldigt trött på kvällarna. Nu börjar jag komma ikapp mig själv och kan fokusera på annat än att sova på ledig tid. 

Jag har plockat fram några yllebroderier som jag gjorde i somras  och så har jag börjat med några nya.

Eftersom jag gillar att jobba med lappar som jag sen syr ihop till något större så är det bara en mönsterfigur på varje bit. Så småningom kan det bli kuddar eller fodral av dessa bitar, just nu vet jag inte. Jag gillar att jobba så och har sällan hela planen klar i förväg utan fyller på vartefter. 

Nu när jag fotograferade såg jag att de flesta är sydda på röd botten. Det beror på att jag tycker att det blir fint och att jag hade tillgång till en fantastisk röd vadmal i somras. Som tur är har jag lite av vadmalen kvar så det blir nog fler broderier på röd botten.
Broderierna är som synes inte proppfulla av stygn. Kanhända fyller jag på dem senare. 


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar